Eerste ervaringen met Sri Lanka

26 januari 2020 - Negombo, Sri Lanka

20200126_15570420200125_21245420200125_152545IMG-20200125-WA0002

Zaterdag morgen ben ik aangekomen op het internationale vliegveld van Sri Lanka, dit was alleen al een ervaring. het vliegveld zag er meer uit als een oud zweefvliegtuig veldje dan en internationaal vliegveld. De douane ging prima en de man was zelfs nog aardig en vroeg waar ik vandaan kom en hoe lang in ga blijven. Na de douane heb ik direct en simkaart gekocht zodat ik waar ik ook ben google maps kan gebruiken. Ik heb een Uber besteld en ben naar het hostel gegaan waar ik nog net mee kon ontbijten want het was ondertussen 9:00 lokale tijd.

Eerlijk gezegt ben ik best geschrokken van Sri Lanke en dacht voor een paar uur waar ben ik aan begonnen. Ik heb namelijk een soort van het idee als ik over straat loop dat ik net zo erg een attractie ben voor hun dan zij voor mij. Je wordt letterlijk door iedereen begroet en ze vinden het leuk als je wat terug zegt. Ik heb daarom ook besloten niet lange stukken te gaan lopen maar gewoon een tuk tuk te nemen tot ik in en toeristisch gebied ben waar veel toeristen over straat lopen. Ondertussen voel ik me al een stuk meer op mijn gemak en heb ik mijn hostels geboekt voor de komende week.

Gisteren heb ik lekker uigerust, bij een lokaal tentje gegeten voor omgerekend 1,50 ,'s avonds heb ik nog even in de zee gezwommen en een biertje gedronken bij het zwembad en met de eigenaren van het hostel en wat andere gasten wat gegeten, wat super gezellig was!

Vandaag heb ik tot nu toe mijn reis gepland en lekker in de schaduw genoten van het heerlijke weer want het is hier rond de 33 graden.

Morgen vertrek ik met de bus naar Anuradhapura waar veel lokale tempels zijn en apen.

Tot later Anna

1. Rein en Odelia:
    26 januari 2020
    Ha An, wat bijzonder allemaal! Kan de westerse maag het locale eten wat aan? Ik heb een nieuwe telefoon en als ik het aandurf zal ik eens proberen je via whatsapp te bellen. Blijf in je zelf geloven geldt denk ik voor iedereen ,maar ook: leef in verwondering, dat is een dimensie erbij. Dit is even een zondagse gedachte. Nog een mooie dag gewenst en tot later! Het is heel fijn om je een beetje te volgen en zien /lezen hoe je het maakt! Dikke knuffel, omaOdelia
  2. Anna Pol:
    31 januari 2020
    Mijn maag kan het zeker nog aan! Het eten is hier heerlijk!
  3. Rein en Odelia:
    31 januari 2020
    Top An! Dikke knuffel! Ik weet dat je echt alles lust en er van geniet! Dat de westerse maag het ook aan kan is helemaal mooi!
  4. Anna Pol:
    31 januari 2020
    Zeker! en ze zijn hier scherp eten gewend met veel specerijen en dat laat ik me ook zeker smaken!