Van Adelaide naar Alice Spring

1 april 2020 - Alice Springs, Australië

20200319_18433220200317_19182320200318_09450120200319_082057IMG_20200319_110808_705

Wat een gek avontuur, de afgelopen weken waren een hele ervaring, maar nu eerst mijn reisverhaal van Adelaide naar Alice Spring.

Via een Facebook groep ben ik in contact gekomen mat Emma, zij had een eigen busje en zocht nog naar een persoon om samen mee de westkust af te reizen, ik had haar een berichtje gestuurd en na een paar keer video bellen hadden we een plan en hebben we afgesproken in Adelaide.

Het plan was om door het midden van Australië naar boven te rijden en dan via de westkust weer naar beneden.

De eerste dag hebben we op een camping in de buurt van Adelaide geslapen zodat we de volgende dag nog een boodschappen konden doen en goed voorbereid het lege land in gingen. We na het boodschappen doen (we hadden eten voor 2 weken) Zijn we dan echt begonnen. Het was ongeveer 5 uur rijden naar het 1e nationaal park waar we de nacht gingen doorbrengen. Het meest bijzondere aan het park was dat er zoveel kangoeroes langs de weg lopen dat het niet eens meer bijzonder is, ik denk dat ik er wel duizende heb gezien! Ook heb ik waarschijnlijk een giftige spin gezien dus vanaf dat moment doe ik nooit meer schoenen aan zonder ze te controleren. De volgende dag moesten we een lang stuk rijden naar Cuba Peddy, dit was niet heel bijzonder maar je zag wel heel duidelijk dat het achter liep omdat het zo afgelegen was. Ook hadden we die dag onze eerste ervaring met een onzuinige auto en weinig tankstation en we waren blij met de extra want anders zaten we zonder benzine.

Vanaf Cuba Peddy was het nog 7 uur rijden naar de Urululu, Dit was een lange toch met zo goed als niks langs de weg, wat dorre takken een aangereden kangoeroe  en een verlaten benzine station. Een maal aangekomen zijn we op zoek gegaan naar een camping, we zijn voor een betaalde gegaan omdat er niks anders gratis te vinden was dan een parkeerplaats langs de weg. Bij de Urululu hebben we de zonondergang en de volgende ochtend de zonsopkomst gezien. We hebben nog wat andere rotsen bekeken en een beetje rondgewandeld tot een uur of 11 want langer mocht niet vanwege de hitte, het was daar rond de 35/40 graden. Na wat verkoelende druiven en ijsje zijn we doorgereden na een nationaal park dat ik de buurt lag, nog 3,5 uur rijden. Na het rijden kwamen we aan op de camping waar we een heerlijke duik in het zwembad konden nemen. De volgende ochtend hebben we de beroemde route op de berg in het nationaal park gelopen en zijn we na een verfrissende duik vertrokken richting Alice Spring.

Maar dat komt later,
Anna

1. Helma Holsbrink:
    1 april 2020
    Ha Anna,

Wat leuk weer een reisverhaal van jou te lezen. Heerlijk om even mee te liften op deze mooie positieve belevenissen, terwijl hier in Nederland alles plat ligt. Wees voorzichtig, pas goed op elkaar, maar vooral GENIET ❣🍀

Een hartelijke groet van de Holsbrinkjes.
  2. Rein en Odelia:
    1 april 2020
    Ha Anna, wat fijn om toch nog wat op je reisblog te lezen. Wat heb je met dat busje een enorme lange reis gemaakt in bijna onherbergzaam gebied. Ondertussen weten we dat Australië ook praktisch op slot zit en dat jullie de reis hebben moeten onderbreken. Heeeeel jammer, maar gelukkig nog een paar schone foto’s van mooie dames! En zien we nog iets van Alice Spring?
    Veel liefs ,groetjes ook aan Emma,
    Oma
    Hopelijk
  3. J stuifzand.:
    2 april 2020
    Hallo Anna.
    Leuk om je verhaal te lezen van centraal australie in the midle of nowhere. Twee dames tussen die enorme rotsblokken. Gelukkig hebben jullie Alice Springs nog kunnen bezoeken. Toch een van de toppers van australie. Ik heb begrepen dat je reis er nu opzit. Jammer maar er spelen nu ook andere dingen. Een virus heeft ons weer even aan het denken gezet.Ik heb van je ouders begrepen dat je verpleegkundige bent. Ook hier ben je hard nodig. Je bent nog jong en na deze crisis komen er betere tijden ook om te reizen, Ik wens je een spoedige vlucht naar nederland. Bedankt voor je verhalen over Scri lanka en Australie. Gr. Jaap.