Melbourne

5 maart 2020 - Melbourne, Australië

20200224_17011120200224_17013920200227_140157

20200223_145830

Een nieuw land, nieuwe mensen en een nieuwe cultuur. Ik ben aangekomen in Australië, in Melbourne. Na een lange vlucht en veel wachten was ik er dan eindelijk. Ik ben naar mijn Hostel vertrokken en heb eerst een paar uurtjes geslapen want ik was echt moe. Na mijn pouwer napje heb ik nog even door de stad gelopen en de victoria market bekeken die tegenover mijn hostel was. Dit is de grootste overdekte markt van Melbourne.

Ik vind de stad best mooi het is schoon, ruim opgezet met veel parken. Na een beetje rondlopen moest ik er dan echt aan geloven, het op straat eten voor 1,50 is voorbij er moet gekookt worden in de hostels als ik wat geld wil besparen. Dit is even wennen maar ook wel weer gezellig. Wel even nadenken wat voor gerechten je allemaal kan maken van 2/3 producten want je kan geen voorraadkast in je tas meenemen. De 2e dag in Melbourne was ik wat moe van het tijverschil maar heb ik de stad wat bekeken met een jongen uit Argentinië en wat nieuwe kleren gekocht want ik krijg het voor elkaar regelmatig wat te vergeten in een hostel. Dat is trouwens ook niet moeilijk, want ik slaap vaak in 10 persoonskamers en als je ’s ochtends vertrekt en er liggen overal tassen op de vloer en het is donker zie je snel wat over het hooft, dus een goede kans om een nieuwe outfit te scoren.

Mijn laatste dag in Melbourne heb ik 2 gratis rondleidingen gedaan door de stad, een over de geschiedenis en een over de kunst en koffie. Dit was eg gezellig en interessant en een leuke kans om wat mensen te leren kennen. Hier heb ik een iemand leren kennen met wie ik later op avontuur ben gegaan.

Na deze rondleidingen had ik eindelijk een plan die ik in het Hostel ging uitwerken onder het genot van gebakken zoete aardappel met ui en tomatenketchup, een echte backpackers maaltijd.

Ik heb een vlucht geboekt naar Tassie (Tasmanië) en een hostel uitgezocht voor de komende 2 nachten omdat ik de stad wel een beetje gezien had. Ik ben 2 dagen naar Torquay geweest. Dit was een heerlijk dorp aan de kust met een mooi surfstrand. Ik heb me hier 2 dagen goed vermaakt door te surfen, leuke mensen ontmoet en alle surfshops afgestruind wan die heb je in Nederland niet echt. Ik zou zeker we een tijdje in dit plekje kunnen blijven, maar omdat ik een vlucht had geboekt ging ik na 2 dagen weer verder.

Tot snel, Anna!

1. Rein en Odelia:
    5 maart 2020
    Ha Anna , na een kort uitstapje toch weer terug in Australië. Ben zeer benieuwd hoe je de komende tijd gaat invullen. Mooie foto’s ook weer toegevoegd aan je verhaal, fijn om weer te lezen. Je hebt vakantie hè ! Dus probeer geen 8 dagen in de week te stoppen, soms denk ik dat dat wel eens gebeurd.Gelukkig lees ik ook dat je een power nap neemt! Ben dus heel benieuwd hoe het je in dit land gaat bevallen en wat je allemaal weer gaat ondernemen. We kijken er naar uit en zijn vaak in gedachten bij je. Veel liefs, opa en oma
  2. De Holsbrinkjes:
    5 maart 2020
    Wat een mooie foto's en wat ben je toch aan een prachtig avontuur begonnen.
    Mooi dat je ons op jouw avontuur meeneemt, we kunnen haast niet wachten op een volgende reisverslag.
    Maar geen mooie surfshop in Nerderland, dat zijn wij toch echt niet met jou eens! In Sneek zit een hele mooie uitgebreide en klantvriendelijke surfshop!

Lieve groetjes vanuit het regenachtige Nederland,
    De Holsbrinkjes.
  3. Geertje Gijsbers:
    6 maart 2020
    Allereerst de hartelijke groeten .Het is hier koud en guur .Het coronavirus is nou al in Borne dus maar in huis blijven. Ik vermaak mij met puzzelen en t v kijken . Wouter is weggegaan naar Albergen kon hij meer uren maken . Het gaat tenslotte om de centen. .Ik geniet van jou reis . Ik wens jou nog veel reisplezier. Ik kijk nou al uit wat we te zien krijgen. Groetjes vanuit Tubbergen .
    Geertje Gijsbers