Sydney

14 maart 2020 - Sydney, Australië

20200306_13005020200307_14151720200311_14522120200311_145733

20200314_091844

De afgelopen weer heb ik in de bekendste stad van Australië doorgebracht, het lag uiteindelijk een beetje uit de route die ik uiteindelijk ga doen, maar ik kon het toch niet overslaan! De eerste 2 nachten heb ik in een wat goedkoop hostel doorgebracht dicht bij het centrum. Dat het goedkoop was merkte ik wel een beetje, het licht in de douch werkte niet en mijn deken rook niet heel lekker, maar ik heb me er wel vermaakt en omdat het maar 2 dagen was, was het prima.

Vanaf het hostel ben ik de volgende dag naar het centrum gelopen waar ik de dag goed begon met een free walkingtour. Dit had ik ook al in Melbourne gedaan en ik vind het een leuke manier om voor niet veel geld toch wat te leren over de stad.
Tijdens de tour zag ik voor het eerst het opera house, echt wel mooi! Na de tour heb ik zelf nog wat door de stad gelopen, wat winkels bekeken en gerelext in een parkje. Een van mijn doelen van Sydney was om een opera te zien in het opera gebouw. Ik had daarom die ochtend al geprobeerd mijn netste kleren in mijn tas te stoppen voor als ik in de avond een show kon zien. Ik had nog 2 uurtjes over voor er een show zou beginnen dus heb ik nog even de art gallery bekeken. Ongeveer een uurtje voor de show ben ik terug naar het opera house  gelopen en heb ik een sta ticket kunnen bemachtigen voor 30 euro, best goedkoop voor een opera! Ik ben naar de opera Faust geweest en vond het een super mooie ervaring en heb genoten van de muziek. Ik kon zelfs zetten tijdens de 2e helft!

De volgende dag heb ik uitgecheckt en ben ik naar een ander kant van de stad gegaan, namelijk Bondi Beach. Ik vond het hier heerlijk en ben dan ook 5 dagen gebleven. De 1e middag ben ik naar een surfshop gegaan en ben ik verlieft geworden op een wedsuit, die heerlijk zit! Ik kon heb dan ook niet laten hangen. Ik heb hostel hadden ze een paar surfborden die je als gast gratis kon gebruiken, dus 3 keer raden waar ik de meeste tijd aan heb besteed! Tussen het surfen door was het zeer gezellig met de andere gasten! Ik ben nog een avond aan de karaoke geweest maar heb vooral ’s avonds in het hostel rondgehangen.

Ook heb ik nog een dagtripje naar de blue mountains gemaakt. Dit is ongeveer 2 uur met de trein vanaf Sydney. Dit was super gezellig met een Andere Nederlander die ik via Facebook heb leren kennen! We hebben een prachtige wandeling gemaakt langs de bergafgrond en hebben meerdere watervallen gezien!

Na een week Sydney moest ik dan eigenlijk toch door, ik heb de nachtbus naar Melbourne gepakt waarna ik de volgende dag weer een bus pak naar een volgend avonduur! Maar dat horen jullie later!

Tot snel, Anna

1. Wilma de Boer:
    14 maart 2020
    Ohhh , Anna, wat geniet ik van je verhalen. Zo bijzonder! En ik heb respect voor je dat je dit alles ontdekt! en organiseert! Dank je wel, Anna.
  2. Rein en Odelia:
    14 maart 2020
    Dag Anna
    Door telefonisch contact wisten we al veel,maar toch fijn om het weer te lezen.
    Dank voor je mooie verhalen en goede reis.
    Liefs opa
  3. Henk, Nina, Daniël en Jonathan:
    15 maart 2020
    Dag schat, héérlijk om weer jou avontuur te mogen lezen, en op deze manier met je mee te mogen reizen. En dat we onze dochter zo zien genieten, is fantastisch!
    Een levenservaring waar je je hele leven profijt van hebt, lijkt ons.
    Fijne reis verder, en veel liefs van ons allen!
  4. Rein en Odelia:
    15 maart 2020
    Fijn Anna dat je ook weer mooie foto’s hebt gestuurd. De bus vind ik veel zeggend. Ben heel benieuwd waar je ons straks weer op verrast. Het is telkens weer “spannend” om je reis blog te openen.liefs oma
  5. J stuifzand.:
    19 maart 2020
    Hallo Anna.
    Wij kennen elkaar wel niet maar toch kan ik het niet nalaten om iets op je blog te schrijven. Ik ben Jaap Stuifzand. Ik heb een mailtje naar Alice in Australie gestuurd.
    Wat ondernemend. Goed hoor. Andere culturen. Andere mensen.
    Straks een rugzak vol herinneringen. Het zal je leven mede vorm geven. Verder kijken dan. Achter iedere berg ligt immers een ander dal.
    Ik wens je heel veel plezier in dat prachtige land. Het ga je goed.
    Groeten Jaap.
  6. Carola Boerrigter:
    21 maart 2020
    Hallo Anna, wat jammer dat jou avontuur op deze manier moet eindigen. karin mijn dochter had je met open armen ontvangen in Canarvon waar ze woont. Je had daar met veel plezier een poosje mogen blijven bij haar in huis.Maar er in nu ook niet veel aan als alles dicht is/gaat. Zie je binnenkort wel weer aan de overkant.
    Een veilige lange terugreis. Dikke knuffel van je buurtjes Gerard en Carola.