Tasmanië

10 maart 2020 - Tasmanië, Australië

20200228_20091720200228_13511220200229_13203220200303_09130520200303_125759

Na het vaste land van Australië een beetje te hebben verkend ben ik al weer in het vliegtuig gestapt, niet helemaal mijn stijl want ik zou liever de boot pakken maar met een verschil van 150 dollar in prijs ben ik toch maar gaan vliegen. Ik ben gevlogen op Hobart, dat ligt aan de onderkant van Tasmanië. Ik had gelukt want degene met wie ik die week samen een roadtrip ging maken was al daar dus haalde ze mij op van het vliegveld.

We zijn haar ons hostel voor de 1e nacht vertrokken en zijn opzoek gegaan naar kampeerspullen, omdat we op de gratis campings wouden kamperen zodat we niet vast zouden zitten aan een hostel. Na even zoeken hadden we voor een mooi prijsje een kofferbak vol spullen!

’s Avonds hebben we nog een vogelbekdier tocht gelopen, want die leven blijkbaar alleen in Australië , maar ik heb er geen gezien :(

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben en een goede douch want die heb je niet op een gratis camping zijn we vertrokken. Ze zijn richting de oostkust gaan rijden en hadden ons eerste pauze punt aan een heerlijk strandje. Voor de mensen die mijn goed kennen had ik maar een ding te doen aan een strand, welke tempratuur dan ook en dat is zwemmen, het was best koud maar ik heb genoten van mijn 1e duik van de dag. Het water was heerlijk licht blauw en rustig!

Na de pauze konden we aan de echte toeristische route beginnen, we hebben nog een stuk of 3 prachtige stranden bezocht en ik moest natuurlijk altijd even zwemmen! Op een strand was de stroming erg sterk en het water was wild tussen de rotsen, maar ik heb hier wel geweldige dingen gezien! Eerst zag ik tijdens het zwemmen dat ik boven een rog aan het zwemmen was, best eng. Later zag ik nog een groep wilde dolfijnen op minder dan 50 meter afstand. Toen realiseerde ik me ook op wat voor bizarre plek ik eigenlijk was, zoveel wilde bijzondere dieren!
Aan het eind van de middag zijn we naar onze camping vertrokken, een heerlijk plekje aan een inkeping van de zee. Waar we een heerlijke zonsondergang hebben bekeken.

De volgende dag zijn we naar een nationaal park geweest waar we een berg hebben beklommen met uitzicht op een van de mooiste stranden van Australië. Dit was best een gevaarlijke tocht met veel klimmen en steile afgronden, maar ik heb het gelukkig overleefd dankzij mijn goede schoenen en lange benen.

De week was verder heerlijk, ik was helemaal op mijn plek in de natuur, ’s avonds een vuurtje maken en een wijntje drinken en dan ingepakt in de tent slapen, wat wel een beetje koud was. Het kon snachts namelijk afkoelen tot 7 graden.

Na heel veel te gebben genoten van de natuur, vrijheid, gezelligheid en avonturen ben ik weer richting het vliegveld gegaan om naar Sydney te vliegen maar dat horen jullie later!

Tot snel, Anna

1. Rein en Odelia:
    13 maart 2020
    Ha Anna wat weer een mooi reisverslag! Ook al hebben wij via wapp gecommuniceerd is het ook fijn om je verhaal te kunnen lezen. Zo als je misschien al hebt gehoord zit Nederland nu ook enigszins “op slot” en ik ben toch benieuwd hoe dat in Australië gaat Wel gelezen dat “sportevenementen” daar ook niet door gaan. Verder heb ik nog een tip gekregen van een reiziger in het verleden. Geëmigreerde Nederlanders vinden het erg fijn om iets vanuit hun oorspronkelijk land te horen. Zijn dan zo enthousiast dat ze je uitnodigen bij hen thuis. En waar vind je deze mensen.? In een kerk, zo werd mij verteld! Of dit nu nog zo is weet ik niet! Een rood-wit-vaggetje zou ook handig kunnen zijn! Zie het maar als een tip! Gek idee het voor jou ochtend wordt en wij de nacht ingaan. Wens je weer een mooie dag! Liefs van ons, opa en oma
  2. Anna Pol:
    14 maart 2020
    Je begint het hier nu een beetje te merken, maar met mijn plannen voor de komemde weken ga ik er niet veel last van hebben! Waar wonen deze mensen?
  3. Rein en Odelia:
    14 maart 2020
    De meesten in Brabant. Maar in heel Nederland zijn maatregelen genomen.
  4. Rein en Odelia:
    14 maart 2020
    Opa zegt: bedoelde ze niet de gemigreerd en. Nou dat denk ik niet want die wonen overal. Ik heb verre familie die is begonnen in Brisbane
  5. Geertje Gijsbers:
    21 maart 2020
    Hallo Anna .
    Ik heb gehoord dat je wilt proberen om weer naar huis te komen .Wat jammer als je dit avontuur moet stoppen . Ik hoop dat je gezond weer in Tubbergen mag komen Hoe je het ook doet maar gezondheid staat voorop.Ik wens je sterkte Om je weer te ontmoeten. groetjes Geertje Gijsbers Boers Hopende tot ziens