Anuradhapura met zijn Tempels!

29 januari 2020 - Anuradhapura, Sri Lanka

20200128_09581920200128_10282320200128_10100120200128_10102620200128_141355

Maandag ben ik met de bus van Negombo naar Anuradhapura gereden, dit was een prima busritje. Het was leuk om eindelijk wat meer van de natuur in Sri Lanka te zien, in Negombo waren wel wat palmbomen en andere planten maar vooral onstabiele huisjes en onderweg naar Anuradhapure zag je al complete oerwouden en verschillende rivieren waar de bus overheen reed. Ook staken er af en toe een kolonie geiten of een gehaast aapje over!

Eenmaal aangekomen in mijn nieuwe hostel kwam ik even bij en heb ik nog iets buiten de deur gegeten. De volgende dag ben ik samen met een andere backpacker uit Londen naar de dichtbijzijnde tempels en oude boom geweest. Dit is en groot tempelcomplex met een hele ouden boom, verschillende tempels en een extreem grote Boeddha. We hadden besloten om alleen het gratis gedeelte te doen omdat het betaalde gedeelte 25 euro kost, na ongeveer 1,5 uur daar hebben rondgelopen dachten we dat we alles gezien te hebben (we begrepen de kaart niet echt) ,we kwamen we terug in het hostel. Nu bleek het dat we maar een klein gedeelte hadden gezien en zijn we later terug gegaan en de rest te bekijken. We hebben onze zwemkleding meegenomen en zijn direct doorgefietst naar een lux hotel waar we voor 2,50 aan het zwembad konden chillen die helemaal vrij was van andere toeristen, Heerlijk!

’s Avonds ben ik nog lekker in hetzelfde restaurant gegeten als de dag ervoor want het is en soort van restaurant waar je van alles wat kan kiezen en dat wordt dan op je bord gelegd, een heerlijke manier om heel veel lokaal eten te kunnen proeven en het was weer heerlijk! Bij terugkomst waren er nog 2 Duitse solo backpackers aangekomen dus waren we is totaal met 4 meiden wat super gezellig was, we sloten de dag samen af met een biertje!

Tot Later! Anna

1. De Holsbrinkjes:
    Hoi Anna,
    Wat leuk om jouw ervaringen te lezen! Wat een mooi avontuur, een overweldigende belevenis. Leuk om door jouw ogen Dubai en Sri Lanka te zien!
    Geloof in jezelf! Volg je hart en geniet van alles wat er op je pad komt! Heel veel plezier en we lezen graag je verhalen!
  2. Jisk Tuinstra:
    29 januari 2020
    Hoi Anna, super leuk om je hier te kunnen volgen op je reis door Dubai en Sri Lanka ik wens je een fijne tijd toe daar in den vreemde pas goed op jezelf meid😉 ik ben trots op jou 👍je bent een topper👊
  3. Michelle de Geus:
    29 januari 2020
    Super leuk om al je verhalen zo te lezen, ik ben zo benieuwd wat je allemaal nog gaat meemaken en beleven! Geniet er van!! Veel liefs, Michelle
  4. Rein en Odelia:
    29 januari 2020
    Wat heerlijk dat je zo geniet en zoveel indrukken op doet.Ik geniet met je mee. Liefs oma O
  5. Jenny Jurrisen:
    30 januari 2020
    Mooi om je ervaringen te lezen. Geniet er van. We wensen je nog een fijne tijd in Sri Lanka. Herman en Jenny
  6. Anna Pol:
    31 januari 2020
    Heel erg bedankt, dat gaat vast en zeker lukken!
  7. R.bekhuis:
    30 januari 2020
    Hallo Anna, wat een avontuur, heerlijk. Hartelijke groeten, Ria van Zorgaccent
  8. Anna Pol:
    De Groetjes terug!
  9. Brenda Postma:
    31 januari 2020
    Ha Stoere Chick Anna.! Veel plezier nog met je reis!