Rots Tempels Dambulla en gezelligheid!

31 januari 2020 - Dambulla, Sri Lanka

20200130_12060320200130_12172320200130_12291720200130_12294420200130_125922

De afgelopen dagen waren weer heerlijk. Woensdag ben ik eerst naar de stad van Anuradhapure geweest. Ik heb daar wat rondgekeken en heb een extra mondkapje voor de Chinezen, meer muggenspray want ik word hier lek geprikt in het binnenland en een nieuwe broek en rok want er was eentje gesneuveld gekocht. Ik had later op e dag afgesproken met 2 Duitse meiden afgesproken die in het zelfde hostel slapen naar een zwembad te gaan, dit was super gezellig en heb me zeker vermaakt. We hadden heerlijke kokosnoten, ik heb er eentje opengemaakt en kwam er achter dat er heel ander vruchtvlees in zit dan de troep die ze in Nederland verkopen, het was een beetje sappig en zacht, best lekker. ’s Avonds zijn we nog wezen eten en hebben zich 2 Nederlanders zich aan de groep toegevoegd, best lekker om weer even je eigen taal te spreken na 1,5 week! We hebben nog doorkletst tot middernacht en zijn gaan slapen.

Donderdag heb mijn spullen gepakt en heb met de 2 andere meiden het hostel verlaten, we gingen allemaal weer een andere kant op maar konden de tuk tuk nog even delen (nooit geweten dat er 3 mensen met bagage in zoon klein ding passen!). Een van de meiden ging naar Kandy en kon dezelfde bus pakken, super gezellig.

Eenmaal aangekomen in Dambulla ben ik 2 Nederlandse meiden tegengekomen die vroegen of een tuk tuk wou delen, richting de grottempels van Dambulla, ik was eigenlijk van plan dit de volgende dag te bezoeken maar besloot direct om mee te gaan. We hebben samen de tempels bekeken, super mooi om te zien hoe ze alles uit de rotsen hebben weten te hakken.

De komende de nachten verblijf ik in een Guesthouse met een eigen kamer om even tot rust te komen en genoeg energie te verzamelen voor de komende weken, er staan namelijk heel veel zware maar leuke dingen op de planning!

Liefs vanuit Sri Lanka, Anna

1. Geertje Gijsbers:
    Groeten van mw Gijsbers
  2. Anna Pol:
    De Groetjes terug :)
  3. Nicolle:
    Hallo Anna,

We lezen met veel plezier de verschillende reisverhalen! Heel erg leuk😃 Heel veel plezier nog, en pas goed op jezelf. We zullen je blijven volgen.

Groetjes Nicolle en mw. Asbreuk.
  4. Anna Pol:
    Leuk om te lezen!
  5. Rein en Odelia:
    Dag Anna
    We zijn onder de indruk van al je avonturen en verhalen.
    Leuk dat je dit met leeftijdgenoten daar kunt delen,.
    Zijn benieuwd hoe het verder met je gaat en wat je bedoeld met zwaar.
    Ga je de bergen in..?
    Liefs en groet opa
  6. Rein en Odelia:
    31 januari 2020
    Hoi An, wat geweldig dat je ons op deze manier laat meereizen. Prachtige foto’s ook van de dame zelf! Is het verschil tussen eenGuesthouse en hostel groot(behalve een eigen kamer)
    xxxoma O