Ik voel me echt thuis!

4 februari 2020 - Adam's Peak, Sri Lanka

20200203_124707IMG_20200204_162149_047IMG_20200204_092617_657IMG_20200204_161545_26520200204_103829

Wat een avontuur! Gisteren moest ik dan echt het paradijsje verlaten, Ik heb samen met Jessy de bus van Dambulla naar Kandy genomen, dit was een heerlijk ritje, het was een beetje druk maar super gezellig! Ook zijn we onderweg Yassin tegengekomen. Eenmaal aangekomen in Kandy hebben geprobeerd een ticket voor de trein te regelen maar dit kom pas de dag van vertrek. We hebben wat geld gepind, dit was een uitdaging maar het lukt na poging 5! We besloten om ergens wat te gaan eten omdat het ondertussen al 19:00 was. Het was een lokaal restaurantje met heerlijk eten.

Jessy had haar zelf voor 1 nacht een hotel gegund en nodigde mij uit om mee te komen omdat ze toch een eigen kamer had. Dit van een zeer lux hotel van normaal 300 euro per nacht maar ze wist een kamer voor 30 te bemachtigen! We zijn naar het Hotel gegaan en ik moest uiteindelijk 15 euro extra betalen maar dat was prima voor de prachtige kamer! Ik heb eindelijk weer een keer onder een deken geslapen in plaats van een laken en heerlijk gedoucht. We hebben er een gezellige avond van gemaakt en lekker wijntjes gedronken aan het zwembad (dit had ik eigenlijk toch wel gemist na al het lokale bier wat ook wel goed te drinken is maar wijn…) Ondertussen waren er niet meer veel uurtjes over om te slapen omdat we de volgende ochtend de trein richting Ella wouden pakken. Deze rit staat in de top 5 van mooiste treinritten van de Wereld. Maar ik heb nog een paar uurtjes heerlijk geslapen in een normaal bed met deken!

De volgende ochtend hebben we nog heerlijk ontbeten in het hotel en heb ik na 2,5 week weer normaal brood gegeten. We zijn naar het station gegaan en hadden afgesproken met Yassin. We hebben 2e klas kaartjes gekocht en zijn ingestapt. Eenmaal ik de trein hoorde we muziek uit de andere coupe komen, we zijn er naar toe gegaan, dit bleek de 3e klas te zijn met veel lokale mensen en er was geen plek om te zitten maar het was geweldig. Ik heb bijna de hele rit gestaan op een half uurtje na dat ik met mijn benen uit de trein hing. Het was super gezellig met de lokale mensen en had de tijd van mijn leven. De uitzichten waren ook fantastisch. Na ongeveer 3,5 uur kwamen we aan in Hatton, hier ben ik uitgestapt omdat ik nog Adems Peak ga beklimmen. Ik heb mijn nieuwe vrienden gedag gezegd en ben met de bus verder gereisd naar het dopje naast Adems Peak.

Ik begin me echt thuis te voelen in Sri Lanka, ik geniet van elk moment en voel me comfortabel met de lokale mensen.

Tot later! Anna

1. De Holsbrinkjes:
    4 februari 2020
    Wat een mooi reisverhalen! Wij genieten met volle teugen mee!

Groetjes uit het weer een beetje zonnige Geesteren!
  2. Rein en Odelia:
    4 februari 2020
    Tjonge, wat mooie belevenissen. En wat leuk dat je je zo thuis voelt, maar wel terugkomen hoor! We kijken telkens vol spanning uit naar het volgende verhaal en genieten ervan! Zo’n treinreis is ook een avontuur, vooral ook omdat je de locale bevolking ontmoet. Liefs vanuit een nat, kikkerlandje. Maar vanmiddag scheen de zon en we zien nu de maan. Ik denk dat jij ondertussen je slaap plek hebt gevonden.
  3. R.bekhuis:
    7 februari 2020
    Hallo Anna, Wilhelmien heeft de foto.s bekeken en is onder de indruk,
    Goede voortzetting van jouw reis, Hartelijke Groeten Wilhelmien.