Een paar bergjes verder!

8 februari 2020 - Ella, Sri Lanka

20200205_06210820200205_07063320200206_14211720200205_06280720200207_063020

De afgelopen dagen heb ik weer genoten. De Nacht van 4 op 5 februari heb ik Adems Peak beklommen, dit is een heilige berg in Sri Lanka. Ik zag eerlijk gezegd een beetje op tegen e klim omdat ik verschillende verhalen had gehoord. Uiteindelijk viel het reuze mee, we zijn uiteindelijk 3 uur bezig geweest met de klim en ongeveer 2 uur met de afdaling. De volgende dag had ik wel een beetje spierpijn maar voelde me verder prima! De klim bestond eigenlijk alleen maar uit trappen, er hingen lampen en overal stonden kraampjes die eten verkochten. Ik had medelijden met de mensen die de producten voor de kraampjes naar boven moesten brengen, want de enige manier was en trap van meer den 6000 treden.

Na de klim ben ik naar Hatton gegaan waar ik de volgende dag de trein ging pakken naar Elle ( een soort van hippie bergdorpje met meer toeristen). De treinreis was weer prachtig, ik kon lekker ik de treinopening zitten en had zicht op alle bergen en theevelden. Eenmaal n Ella aangekomen ben in ingecheckt in mijn nieuwe hostel en ben ik gezellig wat gaan drinken in het dorpje. ’s Avonds ben ik op tijd naar bed gegaan omdat ik de volgende ochtend om 4:30 ging vertrekken voor de zonsopkomst op Ella Rock. Die trouwens prachtig was.

Ik moest een beetje wennen aan het toeristische van Ella na 2 weken geen toerist te hebben gezien, maar er zijn hier genoeg mooie plekjes om te bekijken en het is een kans om weer even een hamburger of pizza te eten want die krijg je anders nergens.

Tot later! Anna

1. Rein en Odelia:
    8 februari 2020
    Lieve An. Aan de foto’s te zien ben je helemaal jezelf en geniet je volop.
    We zijn blij met je berichten. Liefs van opa en oma
  2. Nynke Slagman:
    9 februari 2020
    Die ene foto is echt zooo mooi!!!
  3. Geertje Gijsbers:
    10 februari 2020
    Hallo Anna .
    Wat heb jij geluk als je mag zovele mooie plekken mag bezichtigen . Wat kun jij hoog springen als je over zoveel auto's kunt springen en de foto met de olifant heel erg
    mooi. Het is hier stormachtig de wind giert om het huis .Ik wens jou nog een mooie tijd én dan kan ik het ook meebeleven. Hou je taai en tot een volgende keer Groetjes van Geertje Gijsbers